Naschrift - Reisverslag uit Loenen, Nederland van inge stoeltje - WaarBenJij.nu Naschrift - Reisverslag uit Loenen, Nederland van inge stoeltje - WaarBenJij.nu

Naschrift

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg inge

21 Mei 2012 | Nederland, Loenen

Om op tijd te zijn voor een afspraak kon ik het vorige verslag niet helemaal afmaken. De laatste regels dus.
In Burgos bekeken we de prachtige kathedraal en stonden we een nachtje op een parkeerplaats dicht bij het centrum. Voor 2,60 mag je er 24 uur staan, kom daar eens om in Nederland! Het was lawaaiig 's nachts, schreeuwende jeugd trok langs en we zaten al rechtop in bed, klaar om te vluchten. Men trok verder richting centrum, vermoedelijk was er een voetbaloverwinning te vieren.Door Frankrijk volgden we de D933, veel pelgrims onderweg. Dappere lieden, in Burgos staat een bord Santiago 590 km, ga er maar aan beginnen.
Frankrijk was een feest om door te rijden. In de berm sleutelbloem en orchis in bloei, het haast lichtgevende groen van het jonge beukenblad en helgele koolzaadvelden onder donkergrijze luchten, waar fikse buien uit vielen. Zelfs de windmolens leken ineens in dit landschap te passen.
10 mei werd Loenen weer bereikt en kon de grote schoonmaak beginnen.
Hartelijke groeten, Rob, Inge en Birka.