Las Vegas - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van inge stoeltje - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van inge stoeltje - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg inge

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Lodi

Las Vegas.
Op advies van vrienden zochten we in Las Vegas de KOA-camping op, die in de stad ligt en op loopafstand van de beroemde boulevard, de Strip. Dat deden we ’s avonds, toen het donker werd. Wat een lichtshow en wat een enorme hotels met casino. Het is 1 groot vermaakscentrum. Morgen nemen we de bus, het is te ver om helemaal te lopen.
20 mei. Dat dachten wij en kochten ’s morgens een buskaart voor de hele dag. Het resulteerde in bijna de hele dag lopen, omdat we halverwege uitstapten en tot het eind liepen. Terug de andere kant van de boulevard gelopen en toen we de bus wilden nemen voor de rest bleek deze zo vol, dat we de rest ook maar liepen.
Wat zagen wij allemaal? Egypte met een reusachtige sfinx voor een enorme glazen piramide. De sfinx is de ingang, de piramide een hotel , wat je van binnen pas ziet. De schuin oplopende wanden hebben gangen rondom in de binnenzijde, waar de 4400 kamers op uit komen, de etages niet geteld wegens de hoogte, je werd er een beetje dizzy van. Te melden is nog de inhoud van het gebouw: 820.000 m3. Hoe het blijft hangen is een knap stukje bouw.
Ook Italie was nadrukkelijk aanwezig. Het San Marcoplein, Dogenpaleis en kanalen waar gondels in varen. Om de illusie te vervolmaken zongen de gondeliers Italiaanse liederen. Er was een plein in schemersfeer (op klaarlichte dag) even een soort verwarring: is het al zo laat? Tot je ziet dat er een enorm dak over is gespannen. En natuurlijk Rome met het paleis van Caesar, dat een kooppaleis blijkt te zijn. Julius zelf staat op een sokkel over de Strip uit te kijken. Een nagebouwde Trevifontein maakt de illusie compleet.
Frankrijk ontbreekt niet: met Eiffeltoren, Louvre en Opera een stukje Parijs, het is net echt! In al deze gebouwen zijn naast hotels en casino’s grote winkelgalerijen, waar alle dure merken vertegenwoordigd zijn. En overal roltrappen en rolbanen, je legt stilstaand hele afstanden af! Na een snelle hap op de camping ’s avonds nog terug (deze keer met de bus!): Schateiland viel tegen, maar de vulkaanuitbarsting bij de Mirage was spectaculair. In een grote vijver beginnen kikkers te kwaken, je hoort zacht gerommel in de rots middenin de vijver en ineens is er vuur, vlammen in het water en echte hoge vuurzuilen, begeleid door knallen en slagwerk. Er vielen nog net geen stenen !
Voldaan en met zere voeten terug naar de camping, we hebben een stukje van het show- en gokparadijs gezien, we vinden het mooi zo.