Alle begin is moeilijk! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van inge stoeltje - WaarBenJij.nu Alle begin is moeilijk! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van inge stoeltje - WaarBenJij.nu

Alle begin is moeilijk!

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg inge

16 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Na een vlotte reis naar Frankfurt met afscheid van Marike en Hans ruim op tijd. Sombere blikken bij de incheckbalie, de kooi is te klein, Ike kan niet mee! Alternatief: een grotere kooi kopen op het vliegveld. Wat een gedoe, helemaal naar de andere kant, na lang wachten een enorme kooi op een karretje, waar je nauwelijks overheen kon kijken en dus met veel bekijks weer de hele hal door.Op de vraag wat ik moest vervoeren heb ik geantwoord een leeuw! Ike net op tijd ingecheckt, wij erdoor en aan boord. Het leek erop dat we op tijd vertrokken maar na 5 minuten stonden we alweer stil: een technisch probleem, 1 van de 7 hydr. pompen deed het niet, technici reden af en aan, 't duurde maar en er werden al trappen en bussen aangevoerd, we moesten overstappen in een ander vliegtuig!Ineens de mededeling dat de zaak was opgelost, alles deed het weer en 1,5 hr te laat te lucht in. Ik zat eerst niet echt rustig, maar verder ging het goed, om 22h15 landden we in Halifax, in Europa was het toen 03h15! De rest duurde ook erg lang, traag werk bij douane, nog weer een extra inspectie van Ike, die NB 33 dollar kostte en toen stonden we eindelijk buiten de hal en gelukkig kwam onze afhaler, Marius Lengkeek al snel en had hij een grote auto meegenomen, waar de beide kooien en wij met alle bagage in pasten. Inmiddels was het 1 uur 's nachts geworden (Europa 6 uur 's morgens!), dus we voelden wel dat we intussen 24 uur wakker waren geweest. Het was geweldig dat Marius ons naar het hotel bracht en daar snel het heerlijke bed in.
Een rustig hotel,met uitzicht op de citadel van Halifax en het centrum op loopafstand. Daar hebben we de volgende dag dan ook goed gebruik van gemaakt, op verkenning, langs de haven gelopen en we kwamen bij een oude brouwerij waar winkeltjes en: een creperie waren, op z'n frans, boekweitbeslag en vulling naar keus. Ook een lekker vers stokbrood was er.
Op straat opgegeten en met Ike hebben we veel aanspraak: het hello puppy, baby en lovely dog is niet van de lucht.Later op de dag kwamen Marius en Ann Lengkeek nog even bij ons, we hebben (uiteraard) koffie gedronken met een enorme haverkoek erbij, je hoeft hier dus niet te verhongeren. Koffie is ook overal, bijna iedereen loopt met een kartonnen beker op straat, op iedere hoek is een koffietent.
Later was ik nog in een supermarkt, die Pete's Frootique heet, nou voor de vroot was er genoeg, wat een winkel, groenten,fruit, goed brood,kaas, vleeswaren en heel veel k.en k.Wel alles "organic"oftewel biologisch met navenante prijzen. 't Weer is goed, fris windje, maar zonnig en 't lijkt hier wel de Keukenhof: overal tulpen in de perkjes.
Foto's kun je vinden op: via google naar robert1758 en kies voor: flickr fotostream.

• 16 Mei 2010 - 22:51

Fred & Emmy:

Hallo,
    Jullie zijn er geraakt, en de leeuw is gelukkig ook aangekomen, dat is het voornaamste, en nu maar lekker genieten. We kunnen ons de paniek wel even voorstellen Ike kan niet mee, en dan later nog de technische problemen met de kans dat je op een ander vliegtuig wordt gezet, en dan vraag je je bij jezelf af zit de hond wel in hetzelfde vliegtuig. Maar alles is goed gekomen.
    Fred & Emmy

• 17 Mei 2010 - 06:42

Famnauta@:

Hallo Rob en Inge,
    Moeilijkheden zijn er om overwonnen te worden, maar het is wel gek dat de zaken nooit eens gladjes kunnen verlopen. Tenminste dat is onze ervaring met vliegen. Het houdt het wel spannend! Sinds vanmorgen 6 uur zit Schiphol weer dicht vanwege de aswolk. Dus is het weer hotnews in de media. Bij de reizigers heerst gelatenheid; de mensen raken er kennelijk aan gewend. Veel plezier nog in Halifax en tot het volgende verslag.

• 17 Mei 2010 - 07:32

Hans,:

De goudkleurige sik staat op stal en de sleutels meegenomen naar de Cacaomolen!

• 17 Mei 2010 - 07:56

Hans En Riet:

Hallo Rob en Inge,
    Gelukking zijn jullie goed aangekomen op het vliegveld in Halifax. De door jullie aangegeven ongemakken zijn weer opgelost en de reis door Canada kan gaan beginnen. Hopelijk geen problemen meer.
    Hans en Riet

• 17 Mei 2010 - 10:03

Nauta:

We hebben de foto's ook bekeken op flickr en daar zitten weer fotografische hoogstandjes bij. 1 vraag: willen jullie je zelf ook laten fotograferen met hond? Tegen mooie achtergrond t.b.v. Herman en Gre?
    Liefs Judith

• 17 Mei 2010 - 11:19

Klaas En Jelma:

De eerste hobbel ! is genomen,nu de camper in.
    Met ons alles goed.Zijn in tinerhir en internetten vanuit de camper.Met Marokkaanse dongel.Groetjes

• 19 Mei 2010 - 08:08

Joke En Dick:

Hoi Rob en Inge,

Wij zullen jullie weblog zeker van tijd tot tijd gaan lezen. Benieuwd hoe het jullie vergaat. Wij vertrekken vandaag naar Surchauffant en gaan nog 5 campings van RAT mee helpen opbouwen.

Groetjes en veel reisplezier

• 19 Mei 2010 - 19:33

Marga En Ton:

Ja het valt niet mee om alles goed te laten verlopen ook al denk je dat het goed zou moeten lopen na al de voorbereidingen. Maar jullie zijn er en kunnen gaan beginnen aan een mooie reis. Lengkeek? Familie van Jim em Tineke?
    Veel plezier hoor. Groetjesssss

• 23 Mei 2010 - 19:59

Leniegroot:

hallo inge en rob,
    Een kort berichtje.Ben benieuwd waar jullie nu zijn.Gaat alles naar wens? Wil jullie laten weten dat de medicijnen goed aanslaan bij Bob.
    Hoop gauw wat te horen van jullie.Groeten van
    Bob en Lenie.

• 24 Mei 2010 - 10:17

Jeroen En Jana :

Beste Rob en Inge,

wij hebben jullie eerste reisverslag gelezen. En wij willen eindelijk bedanken voor de postzegel-levering. Laura is hier heel happy mee. Wij wensen jullie een spannende reis en een gezonde aakomst thuis.

Jana en Jeroen en de Kids

• 26 Mei 2010 - 15:36

Nanning En Judith:

Alvast jullie nieuste foto's bekeken. Op de foto's stralende blauwe lucht, maar nog flink koud, getuige Inge in dikke jas aan de wandel met Ike bij kerk. Prachtige vogels ook. Roelof was met vrienden voor 10 dagen in Vietnam. Is nog niet de oude.